Ντολμαδάκια Συστατικά

Τα ντολμαδάκια δεν χρειάζονται πολλά υλικά για να παρασκευαστούν. Αμπελόφυλλα, ρύζι, λάδι και μυρωδικά είναι αρκετά για να φτιάξεις αυτό το πολύ νόστιμο φαγητό!



Αμπελόφυλλα:

Μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε πολλά φαγητά εκτός από τα ντολμαδάκια και είναι από τα λίγα προϊόντα που μπορούμε να τα διατηρήσουμε για έναν χρόνο στην κατάψυξη μας. Ένας παραπάνω λόγος για να το κάνεις είναι επειδή τα αμπελόφυλλα δεν είναι διαθέσιμα όλο τον χρόνο. Υπάρχουν αρκετοί τρόποι, μερικοί είναι οι εξής:

-Η μέθοδος του μπουκαλιού:
Παίρνεις ένα μεγάλο πλαστικό μπουκάλι και το πλένεις και το στεγνώνεις καλά.

Όπως έχεις στοίβα τα αμπελόφυλλα άπλυτα τα τυλίγεις στον λαιμό του μπουκαλιού και τα ρίχνεις στο μπουκάλι.

Αφού γεμίσει το μπουκάλι το κλείνεις καλά και το βάζεις στο ψυγείο, όχι στην κατάψυξη.

Όταν θέλεις να τα χρησιμοποιήσεις απλά κόβεις το πλαστικό.

- Το ζεμάτισμα:
Αφού πλύνεις πολύ καλά τα αμπελόφυλλα, κόβεις με ένα μαχαίρι τα κοτσάνια τους.

Σε νερό που βράζει βουτάς 3-4 φύλλα μαζί μέχρι να σκουρύνει το χρώμα τους και βγάζεις με μια τσιμπίδα.

Αφού τα αφήσεις να κρυώσουν πολύ καλά τα τοποθετείς σε ένα κομμάτι αλουμινόχαρτο όλα από την ίδια μεριά.

Διπλώνεις το αλουμινόχαρτο σε σχήμα φακέλου και το τοποθετείς στην κατάψυξη.

- Η μέθοδος του βάζου:
Χωρίς να τα πλύνεις βάλε τα αμπελόφυλλα σε ένα βάζο και κλείστο καλά.

Αν τα φύλλα σου, είναι υγρά να τα σκουπίσεις με μια πετσέτα ή λίγο χαρτί.

Όταν τα χρειαστείς βγάλτα από το βάζο, πλύντα και ζεμάτισε τα.

Η πιο κατάλληλη εποχή για να αγοράσεις αμπελόφυλλα είναι την άνοιξη, επειδή είναι ακόμα μικρά, τρυφερά και δεν τα έχουν ψεκάσει ακόμη.

Μπορείς να τα βρεις και έτοιμα σε βαζάκια στην αγορά.

Αν ενδιαφέρεσαι να μάθεις κάτι παραπάνω, ρίξε μια ματιά στα παρακάτω site:

- http://www.sintagespareas.gr/sintages/pos-zematame-ampelofilla.html

- http://www.greekmasa.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=968&Itemid=91

- http://hungryforhungry.blogspot.com/2007/05/blog-post_1705.html

- http://www.localproducts.gr/product_7.php


Ρύζι:

Έχει καταγωγή από την Νότια Ασία και την Αφρική!

Ήξερες ότι τα 2/3 του πληθυσμού της γης, εξαρτώνται από το ρύζι για την

διατροφή τους;

Είναι ένα από τα αρχαιότερα δημητριακά που χρησιμοποιεί ο άνθρωπος

για την διατροφή του!

Το ρύζι είναι πλούσιο σε υδατάνθρακες !

Έρευνες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι που δεν καταναλώνουν πολλούς υδατάνθρακες είναι δύστροποι, έχουν δυσκολία στη συγκέντρωση, δυσκολεύονται να σκεφτούν καθαρά και δεν μπορούν να χειριστούν καλά το στρες.

Η θρεπτική αξία του ρυζιού:

  • Δεν περιέχει πολλές θερμίδες
  • Είναι φτωχό σε νάτριο (το νάτριο ως γνωστόν εάν συσσωρευτεί στον οργανισμό σε μεγάλες ποσότητες, προκαλεί υψηλή πίεση)
  • Δεν περιέχει χοληστερόλη ή άλλα λίπη
  • Περιέχει βιταμίνες

Μισό φλιτζάνι μαγειρεμένου ρυζιού περιέχει περίπου 105 θερμίδες.

Ίσες δηλαδή με μια φρυγανιά ή ένα ποτήρι γάλα! Δεν είναι τυχαίο, ότι στις χώρες που έχουν το ρύζι ως κύρια διατροφή το ποσοστό της παχυσαρκίας είναι πολύ μικρότερο με άλλες χώρες..

Ήξερες ότι κατά τους τελευταίους Ολυμπιακούς Αγώνες, το ρύζι ήταν

το πιο δημοφιλές από το μενού των 1.500 επιλογών που είχαν οι αθλητές; Αυτό συνέβη επειδή το ρύζι περιέχει σύνθετους υδατάνθρακες,

που απελευθερώνουν αργά και σταθερά την ενέργεια.

Το ρύζι δεν προκαλεί αλλεργία! Εκτός από σύνθετους υδατάνθρακες

περιέχει και πρωτεΐνες, βιταμίνες Β και Ε, και άλλα ανόργανα στοιχεία.

Αν θέλεις ρίξε και μια ματιά στα παρακάτω site:

- http://www.medlook.net/bali/weight.asp

- http://www.medlook.net/bali/heart.asp

- http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A1%CF%8D%CE%B6%CE%B9


Δυόσμο:

Είναι φυτό με βλαστούς και φύλλα πράσινα.

Στην Ελλάδα είναι πασίγνωστο φυτό και καλλιεργείτε στις αυλές

και στους κήπους, ενώ χρησιμοποιείτε στην μαγειρική κυρίως για το άρωμα του!

Στην αρχαιότητα το χρησιμοποιούσαν για φαρμακευτικούς σκοπούς,

ενώ οι αρχαίοι Έλληνες έτριβαν το τραπέζι τους με δυόσμο πριν καθίσουν να φάνε!

Η χρήση του μπορεί να είναι και εξωτερική αλλά και εσωτερική, συγκεκριμένα: εσωτερική, είναι τονωτικό, χωνευτικό , εναντίον του λόξιγκα, βοηθά στις ημικρανίες αλλά και στον πονόδοντο αν μασήσουμε τα φύλλα.

Εξωτερική:  τα φρέσκα φύλλα προσφέρουν ανακούφιση σε κλειδώσεις που πονάνε.

Χρησιμοποιείτε σαν καρύκευμα ή αφέψημα, σαν αρωματικό καθώς και

στη ζαχαροπλαστική!

- http://www.valentine.gr/mentaV_gr.php

- http://www.mani.org.gr/hlorida/diosmos/dios.htm


Κρεμμύδια:

Είναι καυτερό και ταιριάζει σε όλα τα φαγητά και τις σαλάτες

είτε είναι ωμό, είτε ψημένο.

Το κρεμμύδι έχει τις ίδιες ιδιότητες με το σκόρδο και τα χρησιμοποιούνε συχνά μαζί σε πολλές συνταγές μαγειρικής.

Το κρεμμύδι εκτός από τις θεραπευτικές

ιδιότητες που έχει, λέγεται ότι η κατανάλωση του θεωρείτε

σημαντική για την μακροζωία.

Έχουν γίνει έρευνες και έχει διαπιστωθεί ότι μειώνει την

χοληστερίνη του αίματος ενώ ταυτόχρονα αυξάνει τα

επίπεδα της καλής χοληστερίνης.

Το κρεμμύδι ήταν γνωστό σε πολλούς λαούς από την αρχαιότητα,

ενώ οι Αρχαίοι Αιγύπτιοι το θεωρούσαν σύμβολο του σύμπαντος.

Στην Ελλάδα αναφέρεται ακόμα και στα χρόνια του Ομήρου, ενώ

σε αναφορές στη λαογραφία μας αποκτά και ιδιότητες πρόγνωσης

του καιρού: κατά την παράδοση, όσο περισσότερες φλούδες έχει

το κρεμμύδι που θα βγει από το χώμα, τόσο πιο βαρύς θα είναι ο

χειμώνας τη συγκεκριμένη χρονιά.

Έχει τις ιδιότητες του λαχανικού και του μπαχαρικού μαζί.

Υπάρχουν πάρα πολλά είδη κρεμμυδιών και η χρήση τους στις

συνταγές όλων σχεδόν των χωρών είναι πολλαπλή. Το φρέσκο

κρεμμύδι, όπως και το ξερό, χρησιμοποιείτε ωμό σε σαλάτες και

σάλτσες, ως γαρνιτούρα και ως αρωματικό σε έτοιμα γεύματα, ενώ

μπορούμε να το βρούμε και σε μορφή σκόνης, πολλές φορές συνδυασμένο

και με αλάτι.

Το κρεμμύδι περιέχει στις φλούδες του ένα αιθέριο έλαιο στο οποίο οφείλει

την έντονη οσμή του, που όπως είναι γνωστό προκαλεί δάκρυα στα μάτια.

Περισσότερες πληροφορίες μπορείς να βρεις στα παρακάτω site:

- http://www.vita.gr/html/ent/634/ent.8634.asp

- http://www.hungry.gr/bahar/kremydi.asp

- http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CF%81%CE%B5%CE%BC%CE%BC%CF%8D%CE%B4%CE%B9



Λεμόνια:

Η λεμονιά ανήκει στην οικογένεια των Ρυτοειδών και καρπός της είναι τα λεμόνια.

Η χαρακτηριστική ξινή του γεύση οφείλετε στο 5% κιτρικό οξύ που περιέχει.

Αν και η λεμονιά μπορεί να φθάσει μέχρι και τα 6 μέτρα σε ύψος, συνήθως παραμένει κοντή.

Φυτρώνουν σε τροπικά και εύκρατα κλίματα και δεν αντέχουν σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες.

Το λεμόνι είναι καλλιεργημένο υβρίδιο το οποίο προέρχεται από κίτρο και το μανταρίνι, ωστόσο είναι άγνωστο που και πότε έγινε αυτή η διασταύρωση.

Η πρώτη σαφής περιγραφή του λεμονιού συναντάται στις αρχές του 10ου αιώνα.

Πιστεύετε ότι οι πρώτες λεμονιές καλλιεργήθηκαν στο οροπέδιο Ντεκάν στην κεντρική Ινδία.

Στην μαγειρική τα λεμόνια σερβίρονται συχνά ως λεμονάδα.

Σερβίρετε επίσης συχνά μια φέτα λεμόνι στο νερό για να του δώσει γεύση.

Ο χυμός λεμονιού χρησιμοποιείτε συχνά στο ψάρι ή για μαρινάρισμα του κρέατος αναμιγμένο με άλλα υλικά.

Για να διευρύνεις τις γνώσεις σου, διάβασε περισσότερα στα παρακάτω site:

- http://mikrikouzina.blogspot.com/2009/01/blog-post_21.html

- http://www.facebook.com/?ref=home

- http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=201591


Μαϊντανός:

Ο μαϊντανός ανήκει στην οικογένεια των Σεληνοειδών. Είναι διετές

ιθαγενές φυτό.

Τα φύλλα του χρησιμοποιούνται στη μαγειρική και σε σαλάτες.

Οι αρχαίοι Έλληνες το χρησιμοποιούσαν για φάρμακο σε διάφορες παθήσεις καθώς επίσης και ως αρωματικό βότανο.

Τα φύλλα του περιέχουν βιταμίνη C και αιθέρια έλαια. Χρησιμοποιούνται φρέσκα αλλά και αποξηραμένα!

Στην Ελλάδα το χρησιμοποιούμε και σαν διακοσμητικό στις σαλάτες ή πιατέλες κρεατικών.

Στην Ευρώπη είναι από τα πιο αγαπημένα αρωματικά και θεραπευτικά φυτά, ενώ στην Ρώμη φορούσαν στεφάνια από μαϊντανό για να αποφύγουν το μεθύσι!

Η φρεσκάδα του μαϊντανού μπορεί να εξαλείψει την μυρωδιά του σκόρδου και του κρεμμυδιού από την αναπνοή.

Ο μαϊντανός έχει τονωτικές, διεργετικές, ορεκτικές και καθαρτικές ιδιότητες!

Το έχουν ονομάσει και φυτό της υγείας, αφού διαθέτει αντιοξειδωτικές ιδιότητες, ενώ μειώνει και την κυτταρίτιδα, το στρες και τη χοληστερίνη!

Η παράδοση αναφέρει ότι ο μαϊντανός ήταν ένα από τα συστατικά του

κώνειου που ήπιε ο Σωκράτης.

Ο νωπός χυμός του μαϊντανού κάνει καλό στον πυρετό, τον βήχα,

τη γρίπη και σε όλες τις πνευμονικές παθήσεις.

Η γεύση του είναι γλυκιά και στυφή.

Περισσότερες πληροφορίες θα βρεις στα site:

- http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%B1%CF%8A%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%BD%CF%8C%CF%82

- http://www.hungry.gr/bahar/maintanos.asp

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11899&subid=2&pubid=2855591

- http://www.iatronet.gr/article.asp?art_id=3344

- http://www.ayurvedaingreece.gr/5EE268C0.el.aspx


Leave a Reply

Newsletter

Headline